Perak State Health Department (Jabatan Kesihatan Negeri Perak)

Location Map and Contact Details

Jabatan Kesihatan Negeri Perak

Perak State Health Department

Perak State Health Department is located at:-

Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab, 30000 Ipoh, Perak.

It can be reach via phone (+605-253 3489) or fax (+605-255 7646).
You may contact via email at [email protected].
For more information please visit http://jknperak.moh.gov.my/.

Comments

Eng Wan Ean
16/12/2010 09:36PM
Aduan mengenai Rumah Burung Walit di dalam Kawasan Perumahan

Rumah Burung di atas Nama Chew Ah Bak [ Nama Cina orang panggil : Choo Guan Teik ] dan alamat : No 424A Lorong Jetty , Mukim Bagan Serai , 34300 Daerah Kerian , Perak Darul Ridzuan .
Rumah Burung dibinakan di dalam tempat orang ramai berkumpul dan kawasan perumahan yang berpadatan :-

1- : ia bersebelahan degan Dewan Chin Sean Kok , dewan yang untuk majlis makan malam , balai penghimpunan orang ramai dan lain-lain keguinaan untuk orang awan .
2- : ia bersebelah dengan Tadika Chin Sean Kok , iaitu sebanyak seratus lebih murid-murid kanak-kanak yang sedang belajar disini .
3- : ia bersebelahan dengan Tokong Chin Sean Kok , iaitu tokong yang untuk orang ramai berhimpun untuk sembayang .
4- : ia teletak di dalam kawasan perumahan kampung cina yang berpadatan .

saya buat adaun ini diatas sebab-sebab berikut :-
1- : bunyi burung yang berganggu kehidupan penduduk-penduduk dikawasan sini.
2- : Tahi Burung yang kotor dan burung bertebang diatas udara yang membawah kuman yang berbahaya dan akan mencemar udara dikawasan disini dan mencemahkan kesihatan orang ramai terutama kanak-kanak di tadika .
3- : Rumah Burung yang tiga tingkat berbahaya di dalam kawasan Rumah Kampung yang tidak tersusun dan berpadatan apabila kebakaran berlaku .

diatas sebab-sebab saya harap pihak Tuan dapat datang memantau rumah burung ini dari segi keselamatan , kebersihan alam sekitar dan kesihatan penduduk - penduduk , murid-murid tadika dan orang awan di kawasan ini .

Petunjuk Jalan untuk ke Tempat Rumah Burung :-
Dari Ipoh Keluar Kamunting Lebuhraya Toll dan belok kiri pandu 20 km sampai Pekan Bagan Serai , T-juntion Lampu isyarat di tepi RHB dan Public Bank belok kiri [ Jalan ke Kuala Kurau ] pandu 50 meter nampak satu longkang konkrit besar di kiri kamu , lepas longkang ada satu jalan [JALAN LAKSAMANA] , ikut jalan ini yang di tepi longkang besar dan kanan kamu adalah satu kedai kopi iaitu Jalan yang Pinggir Taman Bagan Serai [ Lama ] , mengikut jalan ini yang bersebelahan dengan longkang besar konkrit menuju ke penghujung Taman , apabila sampai penghujung Taman , Tadika Cempaka [ Lorong Cempaka ] yang berhadapan kamu , belok kiri mengikut jalan yang bersebelah dengan Longkang besar agar dalam 50m , Kamu akan nampak Rumah Burung tiga Tingkat di sebelah kiri Kamu yang di tepi Jambatan Titi Besi. iaitu Rumah Burung Chew Ah Bak , bawah Bangunan Rumah Burung ini Chew Ah Bak tinggal dan atas dua Tingkat dijadikan rumah burung . ]
Please login to submit your comment here.
More Address
  • Perak
  • Jabatan Kesihatan Negeri Perak