Jabatan Pelajaran Selangor

Location Map and Contact Details

Jabatan Pelajaran Selangor

Selangor Education Department
Address:Jalan Jambu Bol 4/3E, Seksyen 4,
40604 Shah Alam, Selangor
Tel:+603-5518 6500
Fax:+603-5510 2133
Email:jpn.selangor@moe.gov.my
Website:http://www.moe.gov.my/jpnselangor/
Comments

Sameon Bt Ali
10/05/2010 02:56PM
Dear officer,
My child is at SK Damansara Utama. I received a circular from the school concerning their examination which is scheduled for this Friday (14 May 2010) till next Thursday (20/5)next week. Unfortunately, the school has scheduled the Teachers Day Celebration for the first half of the day on 17 May 2010.

I understand the contribution of teachers in nation building but is the celebration so urgent that it must be done in the midst of the school examinations? Can pupils concentrate if they part-take in some celebrations prior to their examinations? Not completely, I believe.

My suggestion is that it is held on the following friday 21 May 2010.

I do not understand of priorities in our education system nowadays.

Am hoping the State Education Department could advise the school to postpone the celebration or postpone the exams on Monday 17 May to Friday 21 May.

People First Performance Now (Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan).

B.F. GOH
19/10/2010 11:18PM
Tuan:
Pada 26/9/2010 Lembaga Pengurusan SJK(C)SELAYANG BARU telah mengadakan mesyuarat agung tahun 2010(AGM)oleh kerana tidak cukup ahli hadir pada hari itu,maka mesyuarat ditundakan,tetapi hingga hari ini AGM belum diadakan .Saya memohon jasa baik tuan menyelesaiklan masalah ini,jasa baik tuan didahului dengan terima kasih.
(ini adalah kali kedua saya buat aduan)

Darren Lim
21/10/2010 09:07PM
Dear Sir,
Good day to you!

I would like to appeal to you for assistance to enable my child entering primary
school at the age of six. I believe the ministry is studying about going toward
this direction in the future. I am fully support this proposal. Unluckyly it
does not come sooner.

My child is born in 2006, February 9th. He has entered the kindergarden at age
of three joining the four year old class last year. Next year, he will be
joining six year old class at the age of five completing three years of
pre-school programme. So far he is able to catch up with the school programme.
Therefore, I would like to place him in primary education at the age of six.

However, I have been to the Selangor state education ministry only to find out
that only children born before 15th of January is allowed to apply for entering
primary school earlier. I would not want my child to waste a year repeating six
year old class and it is not the best option for the child.

Therefore, I would like to appeal and appreciate your kindest consideration for
an opportunity to my child for a fair evaluation to enter primary school early.

Your favour feedback is most appreciated.

Caring father,
Darren KT Lim

Mohanakannan
15/11/2010 03:59PM
Sebuah sekolah jenis kebangsaan Tamil SJKT di melahirkan kekecewaan mereka terhadap tindakan institusi pendidikan itu yang didakwa menyalah guna waktu pembelajaran di dalam kelas dengan menyangkan sebuah film Tamil cetakan Rompak.Vcd asli belum diedarkan dalam pasaran. Lebih membimbangkan ibubapa, pihak sekolah menayangkan filem cetakan rompak.Pihak sekolah mengunakan dua jam waktu sekolah yang sepatutnya digunakan untuk sesi pembelajaran di dalam kelas untuk tujuan itu. Perkara ini sudah di maklumkan kepada Jabatan Pelajaran kerana ibubapa menganggap ia menganggu masa pelajaran anak anak mereka.Puncanya daripada seorang gurubesar bernama Venugapal vengga. Apapbila PIBG sekolah dapat tahu masalah ini ,,gurubesar tidak perpuas hati dengan ketua PIBG ,ahkibatnya Gurubesar suruh seorang gangster untuk memukul ketua PIBG.
Kami ibubapa juga telah antar surat kepada Jabatan Pelajaran.

Mohanakannan
15/11/2010 04:01PM
Kepada Yang Hormat
Ketua Pengarah Selangor.
Sebuah sekolah jenis kebangsaan Tamil SJKT di melahirkan kekecewaan mereka terhadap tindakan institusi pendidikan itu yang didakwa menyalah guna waktu pembelajaran di dalam kelas dengan menyangkan sebuah film Tamil cetakan Rompak.Vcd asli belum diedarkan dalam pasaran. Lebih membimbangkan ibubapa, pihak sekolah menayangkan filem cetakan rompak.Pihak sekolah mengunakan dua jam waktu sekolah yang sepatutnya digunakan untuk sesi pembelajaran di dalam kelas untuk tujuan itu. Perkara ini sudah di maklumkan kepada Jabatan Pelajaran kerana ibubapa menganggap ia menganggu masa pelajaran anak anak mereka.Puncanya daripada seorang gurubesar bernama Venugapal vengga. Apapbila PIBG sekolah dapat tahu masalah ini ,,gurubesar tidak perpuas hati dengan ketua PIBG ,ahkibatnya Gurubesar suruh seorang gangster untuk memukul ketua PIBG.
Kami ibubapa juga telah antar surat kepada Jabatan Pelajaran.

Mohd. Karim Suhaimi
16/12/2010 08:29PM
ini semua alasan-alasan bodoh

mana ada sekolah tayangkan filem cetak rompak di sekolah

adakah perkara ini masuk akal...?

Pihak sekolah mesti memahami undang-undang dan peraturan sekolah. ini hanya laporan orang yang tidak berakal yang hanya membusukan nama orag dan sekolah ni.........

Tak LOGIK Benar....

Aileen Kang
03/01/2011 04:26PM
Dear Officer,
I would like to ask a question, my daughter is from private school/international school, but she didn't choose SPM when she was studying form 5, now she was graduated but can she still take SPM by register in a Education Department?

fara
05/01/2011 02:23PM
salam n selamat sejahtera..
saya ingin mendaftarkan persekolahan anak saya untuk sesi 2012.blh saya dptkan websitenya?
sekian terima kasih..pls reply ASAP.

Mdm.Prema
13/01/2011 04:36PM
Dear Sir Good Day,
My son is studying in pj la salle secondary boy's school,he is now in form 3.When he was in form 1,he was entitled to receive KWAPM. He received a total of RM 501.30 in 2 payments on (13/7/09-RM201.05)and (20/1/10-RM300.25 )respectively.
I was told by school personel that my son's under KWAPM.
My question is how is a secondary school student is entitled for KWAPM and if it is more than RM501.30 ,how do i claim the balance.

Shagila
14/01/2011 02:49PM
To whom it may concern,

My son is in his first year (std 1) in SK Bukit Kemuning. In this 2 weeks, I noticed that the school building and facilities needs serious attention. Epecially WASHROOMS. This is really serious because, day in day out, the school, parents and everyone is talking about being hygienic but, the washroom is so dirty and has no water supply. It is also very dirty due to no water supply as kids are unable to flush.. I'm sure u know what I mean. Honestly, after entering the toilet, the first thing I did once I reach home was to take a shower.
Please assist the school in maintaining all these as the this is a good school with responsible teachers, but this kind of things are really serious.
I really hope the authority will look into this to check out as I truly believe being hygienic is important and it has to be maintained. If we don't educate our kids well, I think the major toilet issues in Malaysia will never be solved. As you can see, we have hytorical buildings, KLCC, KLIA and all those fantastic buildings and when we go to all these places, we will be able to identify a toilet 50m away from the smell. Thus, I really hope actions will be taken.
Thanking you in advance for the actions taken.

Very Concern Parent,
Shagila.V

ana
19/01/2011 02:41PM
saya nk buat pemohonan kembali sijil2 upsr,pmr dan spm...tapi macamane nk mohon ye....tlong ajarkn..

Nasir Tan
21/01/2011 09:35AM
Salam,
Kepada,Tuan Ketua Pengarah,
Anak saya yang pelajar di Sekolah Taman Medan Pendidikan Khas
ingin tahu mengapa pihak sekolah nak simpan buku simpanan BSN.Bila tanya pada ketua sekolah,jawapan ialah diarah oleh JPN selangor.
Soalan saya.
1)Mengapa?ibubapa tak boleh simpan buku simpanan anak sendiri.
2)Apakah motif dan faedah JPNS buat macam ini.
Saya minta siapa yang berkenan tolong jawab soalan saya ASAP!
sekian terima kasih

Ibubapa(confuse)
Nasir Tan

Kim.Yeo
10/02/2011 12:43PM
Salam,
Ketua Pengarah,
Anak saya yang belajar di Sekolah Pendidikan Khas Batu Unjur, Klang ingin tahu mengapa Elaun Pelajaran Anak saya tidak dapat lagi dan murid yang masuk sekolah bersama anak saya sudah dapat. Diberitahu Pengetua Sekolah mereka tidak tahu apa sebab dan suruh rujuk kepada JPNS. Sila jawab soalan saya.

Sekian Terima Kasih

Merina Teh
19/02/2011 08:06PM
Dear Sir,

I would like to enquire if my child is able to go to primary school a year early. My daughter is in the four year old class at the age of three. She is born on the 27th January.

If she is able to cope in kindergarten, is it possible for her to go to primary 1 at the age of 6 rather than wasting a year repeating six year old.( If she is able to catch up at school it will not be good to retake 6 years old) I would like to plan ahead so that i can do the necessary preperation.

I was told that the education ministry only allow children born before the 15th January to apply for primary school a year early.

Is there a test that my daughter is able to take to see if she is qualified to go to primary 1 earlier??

I hope you will be able to give me a favourable feedback.

Thank you.

Hopeful mother.

othman
23/02/2011 06:48AM
assalamualaikum....

anak saya bersekolah di salah sebuah sekolah agama menengah di kuala langat selangor.menurutnya pelajar dibenarkan mengadakan latihan bowling sekolah pada waktu pnp( pagi).dan menurut anak saya, terdapat sebilangan guru yang turut keluar menghantar pelajar-pelajar terbabit atas arahan pengetua. soalan saya, boleh kah sebarang latihan sukan sekolah di buat sewaktu pnp sedang berjalan?. setahu saya jika latihan itu atas arahan bersurat melalui PPD tak menjadi masalah.tetapi ini latihan sekolah saja....pengetua ini salah guna kuasa ke?...tolong siasat...terima kasih

mr zul
01/03/2011 03:19PM
assalammualaikum ...Kepada Pengarah Pelajaran Negeri Selangor supaya ajar kerani di situ untuk angkat talipon..saya dr pg sampai ke petang call tak de pun sorang yang angkat.kadang2 enggaged(takpelah mungkin ada pangillan lain)..tp bila ada deringan tak di angkat pula..

vicky
22/03/2011 05:34PM
hello,I just realised that I don't have my upsr and pmr certs with me. I can't remember if I've either not collected them or lost them. How can I get replacements if I've lost them and if I've not collected them, how do I go about it. Thank you

Asmadi Adnan
24/03/2011 02:12PM
Tuan Pengarah JPN Ng Selangor ! Macamana dgn pendaftaran anak utk thn 1 2012 yg mesti melalui daftar atas talian sdgkan laman web sendiri tak interaktif dan lebih malang sedang dlm proses baikpulih. Jika selepas April dikira lewat, sedangkan sarana maya yg ada tak mendukung kpd produktiviti. Tak payah NKRA jika semua benar2 sedar dan tahu kerja masing2 ! Pencapaian lebih dr sasaran NKRA boleh achieve ! Mana NKRA, pembohong dan tinggal slogan basi shj ! Bila nak siap laman web ! Apa salahnya bei pilihan kpd 2 cara; daftar secara tradisional di sekolah atau online, saya duduk di kampung, Pusat Internet Desapun dah tutup tinggal tak runtuh je lagi, apakah hanya sanya dan mutlak daftar anak tahun 1 2012 melalui online ? tlg fikirkan secara rasinal. Kami tak tolak kemajuan ICT, tapi sediakanlah kemudahan untuk masyarakat desa dan bawahan, ini bukan isu subsidi tapi ini tanggungjawab kpd sesiapapun yg pegang kerajaan, siapkan kemudahan dan permudahkan birokrasi.

eta anita
02/04/2011 07:37AM
mana dah daftar anak darjah 1 2012 ni...

darshinii
12/04/2011 06:01PM
Tuan Pengarah JPN Ng Selangor , my spm result slip was lost ready....How can I get replacements if I've lost my result slip and how do I go about it. Thank you

liza jeevarani
14/04/2011 01:57AM
Dear Sir,

I have started my own tuisyen centre beginning this year. I have submitted my details to the fire department. Now i need to register my teachers with the MOE. I have collected all the necessary details from the teachers except for the medical report. I do not know what is the requirement for the medical report. This is only a tuisyen centre. I don't think a full scan is needed. Please help.

Thank you;


From:
Liza Jeevarani

jackganes
15/04/2011 03:33PM
slmt ptg, saya telah cuba memuat turun borang pendaftaran sekolah tahun 1 bagi sesi tahun 2012/2013, tapi tidak berjaya. jadi macam nak daftar anak saya. pergi sekolah suruh ambil borang di internet. cuba muat turun di web Jab Pendidikan Selangor tak boleh pula. susah lah macam ini

RYNA DASS
16/04/2011 01:40PM
TO SELANGOR EDUCATION DEPARTMENT. WE HAVE APPEALED FOR A GOVERNMENT EXAMINATION FOR MY SON WHO IS NOW 16 Y.O. WE HAVE BEEN TO THE DEPARTMENT STRAIGTH BUT THEY SAID WE WILL RECEIVE A LETTER IN 2 WEEKS TIME REGARDING, WHEN SHOULD MY SON SEAT THE EXAM.BUT WE ARE VERY DISAPPOINTED BECAUSE ITS BEEN SIX WEEKS NOW SINCE THE DATE BUT WE HAVE NOT RECEIVE ANY LETTERS OR NEWS ABOUT IT. WE HOPE YOU WILL PUT THIS INTO CONSIDERATION THE IMPORTANTS OF STUDY FOR A CHILD[MY SON] AND REPLY US WITH A GOOD NEWS AS SOON AS POSIBLE.THANK YOU VERY MUCH.

madam ssufiya
19/04/2011 07:13PM
tuan pengarah..macam mana nak check pengesahan online sdgkan nk masuk website pun x dapat..masa dah suntuk,i dh hari2 cuba x dapat juga.pegi sekolah x terima,still hendak ke online sistem juga,sedangkan sistem cam sampah.macam ni i nk bawa perkara ini ke pihak tv3 buletin utama untuk tindakan selanjutnya.

keluh guru
26/04/2011 09:31PM
tanya kerani, suruh tanya ppd, tanya ppd, suruh tanya unit latihan, tanya unit latihan, suruh tanya JPS. pegawai kaunter yang memberi maklumat di JPS pula boleh guna ayat 'SAYA TAK TAU' dan 'KENAPA TAK TANYA DULU' dengan nada yang kasar, inikah pegawai yang dilatih oleh jps yang berperanan memberi maklumat???

joel phang
01/05/2011 03:06PM
dear sir,

i realize that i lost my PMR and SPM cert. what should i do in order to get back the replacements??

Karen
20/05/2011 04:38PM
my son was born 8 of January 2006. As I know he has to take a test B4 can entering Std 1 at 6 years old. Can I konw what kind of test that normally will be. I ask JPNS clerk they just say the sukatan not yet come out.

dr azman
26/05/2011 06:37PM
dear parents and whoever...

dont waste your time to wrote a comment here because they never do anything and investigate what u guys complained!

the better way is, forward your complain to KSN (ketua Setiausaha Negara), KSU (ketua Setiausaha) MOE or write to the Director General of Jabatan Pelajaran. but still im not guarantee they will read and take further action, the percentage is also lesser..but we dont have any other choice unless if u dare and sacrify to spent your time to come to their office..

please realise that we are dealing with the malaysian government, i mean dealing with the lazy and poor human resources system..the common delay reason is about the officers itself..officer is on leave , mc or join the rubbish courses and many reasons given...

Karen Chin
26/05/2011 08:53PM
Dear Officer

I would like to enquire if my child is able to go to primary school a year early that is 2012. My son was born 18 Jan 2006.

He has shown his capability to cope well in his current maturity. Upon observation, he has also shown that hi is able to outdo not only his peers but also those born in year 2005. May I enquire if he can enter to primary 1 at the age of 6 rather than waiting till he is 7.

I was told that the education ministry only allow children born before the 15th January to apply for primary school a year early.

My son can go thru any tests required in order to examine his level to see if he is qualified to go to primary 1 earlier??

I hope you will be able to give me a favourable feedback.

Thank you.

KarenLaw
10/10/2011 10:17AM
Dear sir/madam,

I would like to enquire the correct school procedure for states transfer. My daughter is now in Std 4 studying in a Chinese medium school in Ipoh and I would like to transfer her to Kajang next year.

If I wanted to transfer my daughter to a national school in Kajang, could it be done? And how long does it take to have the application approve so that I could better prepare myself for it?

Your response is highly appreciated.

Thank you.
Please login to submit your comment here.
Share |
More Address
  • Selangor
  • Jabatan Pelajaran Selangor