Kolej Tunku Kurshiah (SMBP)

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Jalan Tunku Kurshiah,
70400 Seremban, Negeri Sembilan
Tel:06-762 5351
Faks:06-761 9906
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "Kolej Tunku Kurshiah (SMBP)" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke Kolej Tunku Kurshiah (SMBP) sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


devimathavi
29/01/2013 04:50PM
pengajar
saya adalah anak buah seorang guru yang berdedikasi yang pernah mengajar Kolej Tuanku Kursiah , jalan Tuanku Kursiah di sekitar tahun 1980an. Beliau adalah Puan Sarojini Krishnan.

Beliau adalah seorang guru yang diminati oleh anak -anak muridnya. kalau tak silap saya , dia adalah seorang guru Bahasa Inggeris yang pernah membawa murid -murid dibawah dia ke London untuk acara " Debating " walaupun pada masa itu dia tidak sihat kerana mengalami kanser. Tetapi di sebabkan dedikasi dan keyakinan dia terhadap anak murid dia untuk memenangi acarar tersebut penyakitnya di lupakan.

Beliau meninggal dunia pada haribulan 27 Disember 1998 dan pada hari itulah saya apakah ertinya menjadi seorang guru yang di sayangi dan di sanjungi. Guru-guru dan anak-anak murid yang menziarahi jenazah makcik saya menyanyikan lagu " You Are My Sunshine" untuknya dengan tangisan .

Sekian terima kasih.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.