SK Abg. Moh, Sessang

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Saratok,
95400 Saratok, Sarawak
Tel:083-56 9803
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Abg. Moh, Sessang" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Abg. Moh, Sessang sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


matasri
03/02/2011 12:37AM
ceritaku
teragedi menyayat hati di sk. abg moh adalah pristiwa hitam yang benar mencuit perasaanku. ku alamai sendiri. akaulah guru tersebut.....

Via_Verra
12/01/2011 06:24PM
Bekas Pelajar
Nama saya tak payah lah nak bagitau. seandainya anda adalah orang yang bermastautin di sessang andaakan ingat TRAJEDI OKTOBER 1996. Trejedi tersebut telah meragut nyawa orang kesayanganku iaitu adikku yg berusia 7 thn. sampai sekarang saya masih lagi ingat semua mengenai beliau.Itu sahaja yg Saya nak kongsikan bersama. Terima kasih..

Kak Ina
14/12/2010 10:54AM
Pembantu Guru Pra Sekolah SK Abg Moh Sesang
Askum...

Namaku MARINA BT YUSUF. Lahir pada 15 Okt 1983. Tamat sekolah di SMK(BM)Saratok pada tahun 2000. Kiranya hampir 4 tahun aku menganggur. Tanpa diduga, aku mendapat tawaran kerja sebagai PEMBANTU GURU PRA SEKOLAH GRED N11 di SK Abg Moh Sesang pada awal tahun 2004 hingga Februari 2006(jawatan kontrak).

Walaupun tidak begitu mengenali apakah tugas sebenar jawatan tersebut, namun aku menjalankan tugas dengan sebaik mungkin. Pahit manis aku redahi jua walaupun kekadang hati ini hampir putus asa. Maklumlah..bila melangkah ke alam pekerjaan, pelbagai dugaan yang menguji psikologiku.

Aku adalah Pembantu Guru Pra Sekolah yang PERTAMA di sekolah tersebut. Kini, jawatan tersebut di'upgrade'kan sebagai PEMBANTU PENGURUSAN MURID GRED 17. Jawatan ini berkuatkuasa pada 1 MAC 2006. Jawatan tersebut terbahagi kepada 2 iaitu PPM Pra Sekolah & PPM Asrama.

Maka, setelah 2 tahun 2 bulan memegang jawatan tersebut, kontrakku juga sudah habis..akhirnya aku mula menganggur sekali lagi..huhu..

Rasanya pada tahun 2005, aku interview untuk jawatan PEMBANTU AM RENDAH(ASRAMA)GRED N1 di PKG Betong. Akhirnya..alhamdulillah..rezeki berpihak kepadaku...
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.