SK Gran/Stumbin

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Aman,
95007 Sri Aman, Sarawak
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Gran/Stumbin" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Gran/Stumbin sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Suman
15/05/2010 06:29PM
Aku dan Gran/Sumbin, Sri Aman Sarawak.
Aku pernah bertugas di SRK Gran Stumbin pada tahun 1982 hingga 1984. Aku seronok dan mendapat pengalaman yang tidak mungkin dapat ditempat lain. Disini juga mengajar aku berdikari dan mengenali hidup sendiri jauh dari kampung halaman.
Aku ( Othman Hashim) bersama Cikgu Fauzi Saleh, Cikgu Mustafa Kassim, Cikgu Zubri dan Cikgu Saat dapat berguru dengan Headmaster Antony Jiram sama-sama cuba membangunkan SRK Gran Stumbin. Kami mendapat kerjasama yang amat baik dari tuai-tuai rumah. Murid-muridku ramai dan rajin walaupun mereka kurang fasih berbahasa melayu. Aku belajar bahasa Iban dan kini hanya ingat beberapa patah perkataan saja.
10 tahun selepas aku balik ke semenanjung, mengajar di Sk. Palong 5(f), Negeri Sembilan. Aku bertemu semula dengan salah seorang muridku semasa di SRK Gran Stumbin iaitu Majang Ak Dom , beliau telah jadi cikgu dan mengajar di SK. Palong 1(f), NS. Aku rasa kecil pulak dunia ni. Tapi aku tetap rasa bangga anak gran stumbin ada di tempat aku dan telah berjaya.

Pada kawan-kawan yang pernah bersama di Gran Stumbin dan murid Gran Stumbin yang mengenali aku ( Cikgu Othman Hashim )boleh berhubung melalui berikut:

Telefon : 0192489440(h/p)
064310149(r)
Surat: Sk.Jelai 2(f), 73480 Gemas, N.Sembilan.
Facebook: Othmanfaridah
Email: [email protected]
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.