SK Nanga Semah

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Daro,
96200 Daro, Sarawak
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Nanga Semah" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Nanga Semah sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


SARIAN NA'AN
08/01/2014 02:51PM
Aku kagum dengan kesungguhan dan kecekalan mereka berlatih ...dan hasilnya amat membanggakan masyarakatnya.......Masihku ingat mereka pantang ada masa terluang, pasti mencari anak gelamak sebagai permainan dan mengutip buah pedada sebagai alas perut sebelum berlari.

SARIAN NA'AN
08/01/2014 10:31AM
Anak Gelamak Buah Pedada
Nama brita ? Arap2 ke nuan maneh maggang....

Aku masih ingat dan tak kan lupa sekolah pertama aku di tugaskan.....SRK. Nanga Semah.....guru besar bernama Nicholas Abu Seman....hebat orangnya.

Aku mula bertugas pada tahun 1986 hinggalah tahun 1989.....banyak pengalaman dan asam garam aku timba di perantauan itu. ....Masa tu...sekolah Nanga Semah digeruni oleh sekolah-sekolah di persekitarannya terutamanya dalam bidang olahraga dan perbarisan kontigen,memang amat-amat di cemburui mereka.

Barisan atletnya ialah Lilian Jiwa, Bruce Lee, Semai, Jeremy, Pengarah dan ramai lagi. Mereka memang jaguh pecut sekolah....Aku bangga bertugas di sekolah tersebut.....
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.