SK Pekan Nabawan

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Peti Surat 67,
89957 Nabawan, Sabah
Tel:087-36 6885
Faks:087-36 6300
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Pekan Nabawan" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Pekan Nabawan sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Ieda_79
21/07/2013 01:19AM
Aku mula belajar di SK Pekan Nabawan ketika berumur 8 tahun.. darjah 2 (ketika itu tahun 1987), aku masih ingat lagi sekolah papan yg betul2 merundumkan hati aku... aku hairan kenapa bapaku membawa kami sekeluarga berpindah dari Negeri 9 ke sini..
lama kelamaan, x dapat aku nafikan, kenangan bersekolah di sekolah ini, adalah yang paling manis..

sehingga kini, aku masih lagi mencari teman2 sekelas ku... yang aku ingat nama mereka - Ramidah (dia ni anak cikgu Tarsih), Alexius (rasanya dia ni dah memeluk agama islam, Aldrin, Suhaila (anak D.O ketika itu)... ramai lagi yg aku sendiri sudah lupa nama mereka... kerana aku meninggalkan sekolah itu pada usiaku 11 tahun (pada tahun 1990)...
aku akan terus mencari mereka...

Aswandi
26/08/2011 10:08PM
SK.Pekan Nabawan dahulu ...kini....dan seterusnya
Masih ku ingat lagi pertama kali ku sampai ke Pekan Nabawan dari Pekan Pensiangan tanah tumpah darahku kerana pusat pentadbiran Daerah Pensiangan di tempatkan di Pekan Nabawan kerana keadaan faktor fizikal yang ianya mudah dibangunkan. Saya mula belajar di SK.Pekan Nabawan pada usia saya sudah menjangkau 8 tahun dan keadaan sekolah pada masa itu terletak di Kg.Malinja Nabawan dimana beratapkan zink, bedinding kuli kayu, berlantaikan tanah dan bermejakan papan dan bangku dari kayu disusun panjang dalam 6 barisan untuk pelajar duduk belajar

Sekarang saya di tempatkan mengajar di SK.Pekan tepi sudah berpindah tempat dari Kg.Malinja # ke Pekan Nabawan dekat dengan pusat pentadbiran Daerah Nabawn. Bangunan sudah moden dan dilangkapi dengan pelbagai kemudahan asas.

Kini bangunan 3 tingkat sebanyak 3 blik bangunan, langkap dengan Dewan Sekolah, Padang sekolah, pejabat pentadbiran sekolah yang bersifat 5 Bintang kalau hotel sedang di bina di sebalah bangunan lama.

Seterusnya jenerasi sekarang ini akan mengalami perubahan drastik dalam masa 40 tahun usiaku di Nabawan berbanding zaman kanak-kanakku...

Pesanku pada jenerasi muda.....kenapa saya boleh berkerja menjadi guru di sekolah asalku pada keadaan sekolah ku suatu masa dahulu begitu daif dan saya cabar kamu jenerasi muda abad ke 20, kenapa kamu tidak boleh berjaya dalam bidang yang kamu miniati???sekian.

tok gurumu
04/08/2010 10:39PM
first time aku di Nabawan
masih aku ingat perasaanku ketika pertama kali menjejakkan kaki di sk Pekan Nabawan.Tahun 1995 pertama kali aku sampai di Daerah Nabawan.Perjalanan dari Keningau sampai Pekan Nabawan ketika itu kurang lebih 3jam dengan perkiraan cuaca tidak hujan.Perjalanan ke Nabawan ketika itu memang mencabar kerana keadaan jalan yang tidak berturap.syukurlah keadaan jalan nabawan ketik ini jauh berbeza dengan apa yang aku alami dahulu.Guru-guru yang mengajar di Daerah Nabawan ketika ini tidak lagi merasai keperitan semacam itu.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.