SK Rambungan

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Lundu,
94500 Lundu, Sarawak
Tel:082-37 5703
Pengumuman
Majlis Perpisahan pelajar tahun 6 SK Rambungan akan diadakan di sebelah malam 15 Nov.
zapar - 2010-10-15 08:03:17
Majlis Anugerah Cemerlang 2010 akan diadakan pada 15 Nov.di Gelanggang Serbaguna SK Rambungan
zapar - 2010-10-15 08:02:16
Lawatan Sambil Belajar pelajar2 tahun 6 akan diadakan pada 8 Nov di sekitar Bandaraya Kuching.
zapar - 2010-10-15 08:00:52
Kejohanan Sukan Tahunan SK Rambungan,akan diadakan pada 5 - 7 Nov..Antara aktiviti yang akan diadakan selain xtvt sukan ialah Bintang Kecil,Karaoke dewasa,sukaneka dll.
zapar - 2010-10-15 07:59:14
Program Santapan Rohani anjuran IPG Batu Lintang akan diadakan di SK Rambungan pada 1 hingga 3 Oktober.Pelajar Tahun 5 dan 6 akan terlibat
zapar - 2010-09-25 19:20:15

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Rambungan" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Rambungan sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


zapar
04/10/2010 04:09PM
Majlis Khatamal Quran
Seramai 22 orang pelajar dari Tahun 5 dan 6 telah menyertai Majlis Khatamal Quran pada 1 Oktober 2010 bertempat di Pentas Terbuka SK Rambungan,Lundu.Majlis dimulakan dengan perarakan para peserta oleh kumpulan kompang sekolah dan pembawa bunga mangga.Majlis tersebut mendapat sentuhan Hj.Morshidi B.Hj.Udin selaku Guru Besar SK Rambungan,Lundu memulakan bacaan sambil diikuti oleh para peserta.Majlis doa selamat pula telah dipimpin oleh Ustaz Mahamad Said B.Hj.Abd.Hamid.Selepas ucapan Guru Besar disusuli pula acara merenjis air mawar oleh tetamu jemputan dan ibu bapa dan penjaga peserta.Semoga majlis ini akan mendapat keberkatan dan dirahmati Allah SNW. Harapan kami agar majlis yang sama di tahun hadapan akan bertambah meriah.Terima kasih kepada semua warga SK Rambungan.

zapar
04/10/2010 04:06PM
Kem Pemantapan Rohani
TINTA PENA MEJA KETUA PENGARANG SIDANG REDAKSI PISMP PA - AQ TERBITAN KHAS SEMPENA KEM PEMANTAPAN ROHANI
oleh Raden Balidin Adiwangsa pada pada 04hb Oktober 2010 pukul 12.30 pagi
ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUHU KEPADA SEMUA!! TERLEBIH DAHULU SAYA INGIN MENGUCAPKAN SYABAS DAN TAHNIAH KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT DALAM MEREALISASIKAN KEM PEMANTAPAN ROHANI PADA 1 - 3 OKTOBER 2010 ANJURAN PISMP PA - AQ INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS BATU LINTANG, KUCHING BERTEMPAT DI SEKOLAH KEBANGSAAN RAMBUNGAN, LUNDU.

JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH LUNDU, SELURUH WARGA SK RAMBUNGAN ATAS KERJASAMA PADU YANG TELAH DIBERIKAN. MEREKA DENGAN TANGAN TERBUKA MENGALU - ALUKAN KEHADIRAN KAMI SEJAK LAWATAN KALI PERTAMA KAMI. SAYA DAN RAKAN - RAKAN TIDAK DILAYAN SEPERTI TETAMU TETAPI SEPERTI KELUARGA SENDIRI. ITULAH KEUNIKAN YANG ADA PADA SEMUA WARGA SK RAMBUNGAN YANG BELUM TENTU ADA DI TEMPAT LAIN. SEBUAH LAGI KENANGAN MANIS TELAH TERPAHAT KEMAS DI DALAM SANUBARI KAMI DAN AKAN KAMI SIMPAN BUAT SELAMA - SELAMANYA.

DI SINI SAYA MEWAKILI SEMUA WARGA IPG KAMPUS BATU LINTANG KHASNYA AHLI MAJLIS PELAKSANA PROGRAM PEMANTAPAN ROHANI INGIN MENYUSUN SEPULUH JARI MEMOHON MAAF ANDAI KEHADIRAN KAMI KE SK RAMBUNGAN SEDIKIT SEBANYAK MENYULITKAN, MENYUKARKAN, SERTA MENYUSAHKAN WARGA SK RAMBUNGAN. BEGITU JUGA JIKA ADA TERKASAR BAHASA, TERLANJUR KATA, DAN TERSILAP BICARA SECARA LANGSUNG ATAUPUN TIDAK LANGSUNG MELUKAI, DAN MENYAKITI HATI WARGA SK RAMBUNGAN.

KEPADA JABATAN YANG KAMI SAYANGI, JABATAN PENDIDIKAN ISLAM DAN MORAL IPG KAMPUS BATU LINTANG KAMI JUGA DENGAN BERBESAR HATI MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KERANA MENYOKONG SERTA MEMBANTU DAN MEMBIMBING KAMI DALAM MELAKSANAKAN PROGRAM KAMI INI. KAMI HARAP TERUSLAH MENYOKONG KAMI DALAM PROGRAM - PROGRAM SEBEGINI DI MASA HADAPAN.

TIDAK LUPA BUAT RAKAN - RAKAN SEPERJUANGAN, SYABAS DAN TAHNIAH DIUCAPKAN KERANA BERJAYA MENGANJURKAN PROGRAM YANG MEMBERI BANYAK MANFAAT KHASNYA KEPADA GENERASI - GENERASI MUDA SK RAMBUNGAN. MOGA - MOGA KITA SEMUA BEROLEH HIDAYAH KEPADA ALLAH SUBHANA WA TAALA INSYA'ALLAH..HARAPAN SAYA AGAR PROGRAM INI TIDAK TERHENTI SETAKAT DI SINI SAHAJA.

AKHIR KATA DARIPADA SAYA, "PULAU PANDAN JAUH KE TENGAH, GUNUNG DAIK BERCABANG TIGA, HANCUR BADAN DIKANDUNG TANAH, BUDI YANG BAIK DI KENANG JUGA", "KALAU ADA SUMUR DI LADANG, BOLEH KITA MENUMPANG MANDI, KALAU ADA UMUR YANG PANJANG, INSYA'ALLAH KITA BERJUMPA LAGI"

WASSALAM,

NORZAIFIE BIN JAIDI
KETUA SIDANG REDAKSI PISMP PA - AQ AMBILAN JANUARI 2010
INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS BATU LINTANG
KUCHING, SARAWAK

zapar
04/10/2010 04:04PM
Majlis Ramah Tamah Aidil Fitri
Pada tanggal 1 Oktober (Jumaat) jam 3.00 petang PIBG SK Rambungan,Lundu dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Masyarakat(KEMAS) dan Jabatan Penerangan, Lundu telah mengadakan Majlis Ramah Tamah Aidil Fitri bertempat di SK Rambungan,Lundu.Majlis tersebut bertambah meriah dengan ketibaan Tan Sri Datuk Amar Haji Adenan B. Haji Satem ADUN N.03 Tanjung Datu Merangkap Penasihat Khas kepada Ketua Menteri Sarawak.Majlis tersebut diadakan dalam suasana yang cukup meriah walaupun dibasahi hujan renyai-renyai.Majlis dimulakan dengan Nyanyian Lagu 'Negaraku' kemudian diikuti oleh bacaan doa yang dipimpin oleh Ustaz Mahamad Said.Majlis semakin bertambah serinya dengan persembahan Kebudayaan SK Rambungan yang telah mempersembahkan tarian ' Selamat Datang'.Satu kejutan telah dibuat bilamana GB SK Rambungan dan semua PK bergandingan dengan GB Stoh membuat persembahan 'unplug' sebagai persembahan khas kepada Tan Sri.Kemudian,YDP PIBG SK Rambungan En.Raya B.Kecil dijemput menyampaikan ucapan alu-aluan selaku tuan rumah.Majlis diteruskan dengan ucapan oleh Pengerusi KEMAS Negeri ,En.Abang Rabaee.Ucapan yang ditunggu-tunggu daripada Tan Sri Datuk Amar Hj.Adenan B. Hj.Satem telah mendapat tepukan yang gemuruh daripada orang ramai.Tetamu kenamaan dan orang ramai kemudian dijemput untuk menikmati hidangan sambil tiket bertuah dicabut.

zapar
07/06/2010 10:06AM
Hari Guru Peringkat SK Rambungan
19 Mei 2010,Rabu: SK Rambungan telah mengadakan Sambutan Hari Guru dengan penuh meriah di Makmal Komputer dengan kahadiran para pelajar & ibu bapa.Majlis tersebut dimulakan dengan Nyanyian Lagu Patriotik dan bacaan doa oleh Ustaz Mahamad Said.Kemudian diikuti beberapa ucapan disusuli dengan lafaz ikrar guru,persembahan guru, murid-murid sekolah serta persembahan oleh kaum ibu.Selain itu,majlis tersebut juga meraikan Sambutan Hari Ibu dan Hari Jadi Staf dan para pelajar.Pihak PIBG telah menyumbang sebiji kek hari guru manakala pihak sekolah menyumbang sebiji kek untuk Hari Ibu dan staf menyumbangkan kek hari jadi. Majlis diteruskan dengan mengadakan acara sukaneka yang melibatkan guru & staf,para pelajar dan ibu bapa.Pertandingan ini melibatkan rumah sukan iaitu Rumah Rentap,Rumah Syarif Masahor dan Rumah Rosli Dhobi.Di sebelah petang pula, perlawanan persahabatan bola baling dan bola sepak telah dianjurkan di antara guru & staf SK Rambungan dan SK Sampadi.Kedua-dua perlawanan telah dimenangi oleh SK Rambungan.Tahniah.

zapar
07/06/2010 10:02AM
Hari Buku SK Rambungan
SK Rambungan telah melancarkan 'Hari Buku’ pada Jumaat, 23 April 2010. Pelancaran tersebut telah dirasmikan oleh Guru Besar SK Rambungan, Tuan Haji. Morshidi B.Hj.Udin. Acara-acara yang telah diadakan pada hari tersebut ialah Pertandingan Membaca Lancar oleh murid-murid Tahap Satu dan Tahap Dua dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris serta persembahan nyanyian lagu Mari Membaca . Bagi tahap 1, pertandingan mewarna dan Tahap Dua pertandingan melukis poster akan diadakan pada petang hari tersebut. Tema lukisan ialah 'Membaca Memperkaya Minda'.Pelancaran Hari Buku ini adalah bertujuan memupuk semangat suka membaca di kalangan murid dan warga sekolah sejajar dengan kempen 'Satu Buku Di Tangan'. Kempen ini dilaksanakan bagi menggalakkan murid-murid membawa apa-apa bahan bacaan di tangan mereka pada setiap masa terluang. Sehubungan dengan itu juga, pihak sekolah khususnya guru-guru panitia telah mengambil inisiatif mewujudkan ‘Sudut Ilmu‘& 'Rak Buku Bergerak' untuk kemudahan murid-murid dan warga SK Rambungan .

zapar
09/05/2010 11:27AM
Rambungan yang Gemilang
Sebelumnya saya ditugaskan di sekolah ini,saya pernah mengajar di beberapa buah sekolah di Sarawak.Sekolah ini adalah sekolah yang keempat saya ditugaskan sebagai seorang guru.Mungkin memang rezeki saya di sini.Kebetulan pula sebelum saya tahu yang saya akan ditugaskan di sekolah ini,saya bersama anak-anak saya pergi merncari ketam (mento) di tepi jalan ke Rambungan.Mengimbas kenangan lama,berfikir sejenak langkah baik kiranya saya dapat ditempat di sekolah ini.Tidak lama selepas itu,saya menerima panggilan dari JPGK bertanya samada ada sedia menerima kenaikan pamgkat sebagai PKKK di SK Rambungan.Tanpa berfikir panjang saya menerima jawatan tersebut dengan hati yang amat gembira.Syukur ke hadrat Illahi.Apa yang dihajat telah diperkenankan.
SK Rambungan pada masa itu amat terkenal dengan Kelab Kebudayaannya.Banyak memenangi hadiah dalam pertandingan tarian,pernah mewakili Sarawak ke pertandingan tarian untuk sekolah asrama di Semenanjung dan juga ke perbatasan di Pontianak Kalimantan pertukaran kebudayaan.Saya amat kagum dengan kehebatan warga Rambungan.Pada saya kehebatan Rambungan bukan setakat dalam bidang kesenia n sahaja.
Pada tahun 2007,kegemilangan Rambungan turut terserlah dalam bidang akademik di peringkat Daerah Lundu dengan menduduki kedudukan terbaik keseluruhan.Dengan kedudukan ini telah meletakkan SK Rambungan tergolong dalam sekolah MaCS Gemilang peringkat negeri Sarawak.Alhamdulillah Kegemilangan ini berterusan sehinggan tahun 2009.Selama tiga tahun berturut-turut SK Rambungan kekal dengan prestasi 80 ke atas.Tahun 2009 SK Rambungan adalah satu-satunya sekolah di Daerah Lundu yang masih kekal dalam sekolah MacS Gemilang. Untuk mengekalkan kegemilangan ini bagi tahun 2010, pelbagai perancangan dan aktiviti yang telah diatur.Kami berdoa agar tahun 2010 ini akan terus kekal sebagai tahun yang Gemilang buat warga SK Rambungan.Ini adalah berkat kerja secara berpasukan.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.