SK Taman Bukit Rambai

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Bukit Rambai,
75250 Melaka
Tel:06-351 7211
Faks:06-351 7211
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Taman Bukit Rambai" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Taman Bukit Rambai sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


yuzie
21/05/2010 10:19PM
hari pertama
Saya mendaftar masuk agak lewat, dua bulan setelah sekolah bermula pada 2004.
Itupun disebabkan saya cuti bersalin.
Rupa-rupanya kehadiran saya 'dinanti-nantikan' oleh warga SKTBR. Mengapa?
GPK KOKU pada tahun itu telah mengkhabarkan berita bahawa saya, seorang guru dari sebuah sekolah dalam kawasan pentadbiran tentera, akan bertukar ke sini dan beliau dengan kuasa yang ada, telah menetapkan bidang tugas yang bakal saya pikul. Bidang yang seiras dengan apa yang telah saya laksanakan sepanjang tahun 1990 hingga 2003 di sekolah lama saya.Bidang 'Duplicate'.
Oleh sebab saya seorang yang berfikiran terbuka, maka saya menerima segalanya dengan rela hati walaupun bagai berada di dalam relau yang sedang menggelegak... Kerisauan yang memuncak kerana lazimnya seseorang guru baru diberi tugasan mengendalikan kelas tahap 1 serta tugasan sampingan, saya diarahkan memikul tugasan disiplin, kelas peperiksaan, malah permainan sukan yang baru diperkenalkan. Beliau juga telah 'menyediakan' dua set peralatan permainan tersebut sebagai bukti kesungguhan beliau.
Alhamdulillah, dengan izin Yang Maha Esa, saya berjaya...dengan cemerlang... melaksanakan tugasan dan 'amanah' beliau. Saya berjaya meneraju pasukan sekolah bagi meraih Johan Kawasan, meningkatkan pencapaian UPSR serta mengawal disiplin dengan menerapkan kasih sayang/kaunseling dalam tegas...
Di snilah saya, bakal mengharungi hari-hari seterusnya. Moga-moga diberkati segala usaha yang dicurahkan...
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.