SK Ulu Beranang

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Batu 17 Pekan Ulu Beranang,
71750 Lenggeng, Negeri Sembilan
Tel:03-8761 0207
Faks:03-8761 0207
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Ulu Beranang" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Ulu Beranang sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Shari
09/08/2010 04:33PM
Masih ku ingat - Sekolah Kebangsaan Ulu Beranang 1963 - 1967
Saya memulakan persekolahan rendah di sekolah ini pada 1963. Guru Besar ketika itu ialah Cikgu Mohd atau lebih di kenali Cikgu Mat Tengkak. Diantara guru -guru yang saya masih ingat dipermulaan persekolahan saya ialah Cikgu Rabaiyah, Mr Aziz (Guru Bahasa Inggeris), Cikgu Rahmat, Cikgu Zainon, Cikgu Fatimah. Selepas itu terdapat guru-guru muda seperti Cikgu Mat Jizat, Cikgu Rahman , Uztaz Mat Jais mengajar di sekolah ini dan banyak membawa perubahan dan kemajuan kesekolah ini. Bangunan sekolah ketika itu terdiri dari dua bangunan, satu bangunan batu dua tingkat dan sebuah bangunan kayu dua tingkat. Saya rasa kedua-dua bangunan ini telah tiada dan diganti dengan bangunan baru.

Kalau tak silap saya Operator kantin ketika itu Uztaz Othman, Kg Daching sebelum diambil alih oleh Pak Cik Baha, Kg Lombong. Makanan yang paling popular ketika itu atau yang termampu dengan belanja 10 sen sehari ialah godok.

Tukang kebun pula Wak dari Sesapan Kelubi, Beranang.Nama penuhnya memang tak tahu. Lepas tu tukang kebun sekolah diganti oleh Pak Cik Samin.

Ramai juga lulusan sekolah ini yang telah berjaya didalan kareer masing-masing. Diantaranya Tuan Hj Sharudin Majid (TDC, Terengganu), Dato Ir Ghazali (Jurutera), Hamizan Hassan (Jurutera, CEO), Cikgu Norbi, Ramlan Wahab, Shari(jurutera), dll.

(Nota: Mohon kawan-kawan lain tambah lagi maklumat ini)
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.