SMK Kalabakan

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Peti Surat 62494,
91034 Tawau, Sabah
Tel:089-92 5739
Faks:089-92 5740
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SMK Kalabakan" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SMK Kalabakan sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


DALAM KENANGAN
12/08/2010 01:29AM
MELAHIRKAN PELAJAR YANG CEMERLANG
Hujan yang turun bagaikan mutiara.. walaupun jauh dari Bandar Tawau (110km).. namun, ianya melahirkan ramai pelajar cemerlang akademik dan sukan.. ada 3 blok sahaja yang sedang digunapakai pihak sekolah.. 2 blok belajar dan 1 blok pentadbiran.. keceriaan sekolah ini memamg mengujakan tetamu yang hadir.Tahniah buat Pengetua, guru-guru,KTBM dan semua pihak yang terlibat membangunkan sekolah ini walau jauh dari Tawau! :)

DALAM KENANGAN
12/08/2010 01:27AM
TIADA PINTU RASMI KE SEKOLAH SMK KALABAKAN DALAM KENANGAN(SEKOLAH LUAR BANDAR)
Kelihatan beberapa orang pelajar berjalan masuk (bukan pulang) ke sekolah.. tiada pagar rasmi.. tiada pintu masuk rasmi ke sekolah.. hingga kini difahamkan masih ada pelajar datang ke sekolah melalui jalan pintas di bawah pohonan pokok-pokok tinggi milik tanah rezab kerajaan yang belum diwartakan sebagai TANAH KERAJAAN PERSEKUTUAN! Bahaya memang.. binatang-binatang berbisa seperti ular, kala jengking dan sebagainya menjadi ujian buat pelajar SMK Kalabakan ini.. sayu hati melihat fenomena alam ini.. Kelihatan bangunan sekolah dari kejauhan yang dibina dengan kayu sahaja.. ntah bila akan bermula projek pembinaan bangunan baru berkonkrit? Pelajar akan menyambung pelajaran ke SMK Umas-Umas (48 kilometer) @SMK Merotai, Tawau (76kilometer dari Kalabakan) di Tingkatan 4 kerana pembelajaran di sini hanya setakat Tingkatan 3 sahaja. Kebiasaannya pelajar Kalabakan akan menginap di asrama jika mereka berpindah ke sekolah baru memandangkan jarak rumah mereka ke 2 buah sekolah tadi jauh.. * mungkin fenomena ini tidak terdapat@jarang terdapat di Semenanjung yang mana jarak antara satu sekolah dengan sekolah lain tidaklah sampai 48kilometer-76 kilometer.. kan kan?

DALAM KENANGAN
10/08/2010 03:15AM
JARAK SMK KALABAKAN DALAM KENANGAN(SEKOLAH LUAR BANDAR)
papan tanda masuk ke SMK Kalabakan, Tawau.. jarak dari Felda Umas ke sini 48kilometer.. jarak SMK Umas-Umas, Tawau ke Tawau 67 kilometer.. oleh sebab itu SMK Kalabakan jauh ke barat SMK Umas-Umas, Tawau 110kilometer.. bayangkan kecekalan pendidik dan kakitangan sekolah ini yang berulang alik ke sekolah khasnya kerana menghadapi masalah penginapan dan bekalan air bersih.. fenomena air bersih dan berlarutan dalam tempoh 2 penggal Ahli Parlimen Kalabakan DSP Abd Ghafur B Hj Salleh memerintah.. em.. keluhan rakyat sampai ke mana? .. apakah rakyat Kalabakan sendiri menolak pembangunan hingga terjadi jalan pintas baru ke Keningau? hinggalah menolak segalanya dan akhirnya kesan menimpa anak-anak serta cucu cicit mereka sendiri yang ingin melihat sekolah tempat belajar setaraf dengan sekolah-sekolah di Tawau.. apakah susahnya kerajaan ingin membina sekolah batu berkonkrit, sedang jalan utama kini bertar hingga ke Tawau.. tiada lagi masalah untuk membawa bahan-bahan pembinaan ke sini... itulah yang menjadi tanda tanya saya dan rakan-rakan...
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.