Semarak Budi Trading

Profil Semarak Budi Trading

PBSM

SEMARAK BUDI TRADING (144796-X) telah ditubuhkan pada 8 November 2003. Penubuhan Semarak Budi Trading (SBT) dalah untuk menyahut seruan Kerajaan Malaysia agar lebih ramai Kaum Bumiputra Melayu menceburi Bidang Perniagaan bagi mencapai sasaran 32% Ekuiti di kalangan Bumiputra.

Semarak Budi Trading telah memfokuskan Bidang Perniagaan utama iaitu dalam bidang Pembekalan. Untuk mencapai matlamat tersebut, kini SBT telah memiliki beberapa lesen yang berkaitan daripada Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) Taraf Bumiputra. Lesen yang diperolehi daripada pihak MOF adalah seperti Perkhidmatan Pembekalan Bahan Bacaan, Alatulis, Perabut, Peralatan/Pakaian Sukan, Kelengkapan Makmal, Alat Muzik, Peralalatan Pertanian/Ternakan, Makanan Bermasak Islam, Peralatan/ Kelengkapan Perubatan, Alat Bantuan Mengajar, Mesin-mesin Pejabat, Perkakas Elektrik, Kelengkapan Dapur, Peralatan Pencucian & Pembersihan, Lampu dan Kelengkapan.

Semarak Budi Trading adalah sebuah Syarikat yang berstatus Taraf Penuh Bumiputra dan ingin menyahut cabaran Kerajaan agar lebih ramai Bumiputra berjaya di dalam Bidang Perniagaan. Memandangkan arus pembangunan negara yang begitu pantas dan pesat kini, SBT juga tidak mahu ketinggalan di dalam sama-sama menyahut cabaran tersebut.

Comments

No comment found.