SK Bechah Durian

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Kg Bechah Durian,
17020 Pasir Mas, Kelantan
Tel:09-719 8486
Faks:09-719 8486
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Bechah Durian" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Bechah Durian sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Lin ( Mc Lyn )
02/06/2010 03:45PM
Kenangan yang tak akan dilupakan
Saya merupakan bekas pelajar SKBD pada tahun 1989-1992 bersekolah di sini dari darjah 2 hingga 5.Pada waktu itu guru besar kesayangan saya iaitu Cikgu abdul Salam dan masih jelas diingatan beberapa orang guru seperti Cikgu Yaacob, Cikgu Hasnah , Cikgu Norizan dan Sir Nik Ahmad.Sekolah pada masa itu masih di tapak lama belum di sekolah baru...Sekolah kayu dan kantin pun masih kecil namun dapat menggamit memori hingga sekarang.
Sekarang saya juga bergelar pendidik dan bertugas di pedalaman negeri Sarawak , sudah 5 tahun di sana.Banyak pengalaman yang tidak dapat dibayar dengan nilai wang ringgit..Sungguhpun jika dibandingkan SKBD dengan sekolah saya bertugas sekarang terlalu banyak bezanya, namun bak kata pepatah HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG, HUJAN BATU DI NEGERI SENDIRI , LEBIH BAIK DI NEGERI SENDIRI.
Terima kasih untuk semua guru yang pernah mengajar saya ketika di SKBD..Jasamu menggunung tinggi dan tak akan dapat saya balas dengan nilai wang ringgit...TERIMA KASIH CIKGU.
GURU PEMBINA NEGARA BANGSA...

anntookiller
26/10/2009 10:05AM
aku dlu bekas student c2...
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.