SK Chabau

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Kg Chabau,
77100 Asahan, Melaka
Tel:06-523 6686
Faks:06-523 6686
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Chabau" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Chabau sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


adut
28/05/2011 04:55PM
Kenangan Aku
Masih aku ingat zaman aku jejakan kaki di sekolah yang aku anggap keramat sampai hari ini. Ya tahun 84 tahun aku kenal buku pensel dan rakan-rakan.Ingat lagi hari pertama masa mendaftarkan diri aku buka kasut menunjukan betapa sopannya aku untuk masuk sekolah yang rasanya berbentuk rumah kayu sekarang sudah tiada lagi banggunan lama tu. Cikgu Zaid selaku guru kelas, dan Allahyarham Ustaz Abdullah aku rasa paling garang sekali.Ucop, Ajum, Hasan, Boboy,Injam,Iwan,Jijan dan ramai lagi yang aku ingat dan Karim ketua darjah, Rahmat yang macam cina belajar satu kelas dengan Anak saudara sendiri Azi anak tauke kedai runcit memang mengamit kenangan aku.Masa rehat adalah masa yang amat seronok sekali sebab masa tu lah boleh berlari satu sekolah sampai hitam kasut dan baju putih.
kalau makan di kantin masa tu tauke kantin atuk ayob aku suka makan mee sup dia sebab mak aku x penah buat heheh..waktu balik pula aku suka beli ais krim depan kelas aku. kalu isteri tok sidang jual memang aku beli murah sangat ais krim Malaysia ketika tu sebatang 5 sen (tapi sekarang mau 40 sen) kadang-kadang beli sampai 2 batang hahaha memang sedap.
Waktu paling tak seronok bangun pagi nak pergi sekolah.Arwah abah aku bersiap nak pergi menoreh dekat Padang Lebar kiranya kampong sebelah Simpang Bekoh memang la liat. Kadang-kadang aku tertanya juga siapalah cipta sekolah yang rasenya amat menyusahkan aku nak bangun pagi, dah la orang azan subuh aku dah kene kejut, kawasan rumah pulak penuh lagi hutan dan semak samun, lampu letrik pun belum ada lagi, bila aku melalak taknak pegi sekolah, satu kawasan hutan getah akan dengar aku menangis macam anak hantu hahaha..
itu lah kenangan aku yang boleh dikongsi masa aku belajar dalam tahun satu, ada lagi yang aku ingat tapi para pembaca terutama geng sekolah Chabau kena lah tunggu.. kepada kawan-kawan yang telah menjadi pendidik syabas diucapkan kerana kita bermula di satu tempat yang sama..
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.