SK Datin Khadijah

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Jalan Raja Perempuan Taayah,
33007 Kuala Kangsar, Perak
Tel:05-776 1179
Faks:05-776 9977
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Datin Khadijah" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Datin Khadijah sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Nur Ainun Osman Osman
22/06/2012 11:37AM
Pn Zainab Hamid Don
Guru besar yang paling baik setakat ini rasanya. Dia tak pernah menengking anak - anak didik. Sesuai dengan jiwanya. Masa saya tahun satu masuk 1 c guru kelas Pn Che Tak. Entah di mana le agaknya sekarang ni? Masih ingat lagi rupanya yang cantik berambut ketak dan berkulit putih. Memang baik. Darjah dua A Cik Samihah. Memang dia garang tapi pengajarannya menarik. Setiap hari kami kena sediakan sebaldi air untuk dia membasuh tangan.Sebaik proses pengajaran tamat seluruh kelas akan menyanyi. Macam - macam lagu ada lagu melayu ada lagu inggeris. Antaranya A ship sails from China with a cargo of tea, all "..." with present for you and for me..... dah lupa dah apa lagi. Tahun tiga A dapat Pn Alawyiah. masa tu tahun tiga ada peperiksaan (lupa lak namanya) yang seronoknya setiap kali ada sebarang perayaan di sekolah cikgu ni pakai baju baru... memang berseri - seri. Orangnya berkulit putih dan rendah. Darjah empat tukar nama Empat kuning Miss Goh. Mungkin Nyoya Melaka. Guru muzik pandai main piano... darjah lima kuning Puan Tun Ramlah. Sekarang ni ada di Taiping . Pernah terjumpa di Perlis tapi malangnya saya tak berapa cam sebab dah kurus. Dulu semasa sekolah murid ambil giliran tunggu cikgu di depan untuk ambil beg cikgu... sekarang murid tak usah kata nak ambil beg cikgu nak minta tolong pun ada yang melarikan diri... (bukanlah semua) Saya berani kata sebab sekarang ni saya pun jadi cikgu juga tapi tak boleh jadi cikgu macam dulu - dulu)Habis penilaian darjah lima puan Tun Ramah mengajar kami mengait . Seronoknya masa tu. Ada yang buat topi, ada yang buat lapik televisyen, ada yang buat selendang . Lepas tu bila hari penyampaian hadiah ada pameran hasil kraftangan tu adauh bangganya kami waktu tu...Tahun enam Puan Thaman kuning ...aduh mengajar ilmu alam ..... garangnya.Kepada guru - guru yang ada membaca coretan ni saya ucapkan terima kasih cikgu ..... dan kepada yang sudah tiada alfatihah saya sedekahkan buat mereka. Buat guru Besar sekarng ni Puan Norizan saya juga adalah bekas murid cikgu semasa di RMM. Cikgu mengajar matematik Tingkatan Dua Perdagangan. Terima kasih cikgu.Mamak Ali jual ais kepal di kantin dulu ...... memang tak jumpa dah yang tinggal hanya kenangan.

kome
07/07/2011 07:48PM
zainab hamid don
dulu guru besar yang kami ingat hanya dia sejak darjah 1 sampai darjah 6. aku aktif masuk koir dgn pancaragam sekolah. ingat lagi skirt belang biru putih, aku main dram. guru kelas darjah 1 merah puan jawariah mak nashatul zaimah.darjah 2 aku kelas merah jadi ketua darjah, guru kelas puan che tak mak hanita yusof. kelas darjah 3 merah, dpt cik samihah @ harimau rambut perang garang bebenor, guru kelas mak saudara zalita zainuddin. 4 kuning puan goh guru kelas, 5 mrs saw,terrific english teacher, 6 kuning mrs wong mak wong ching ching. banyak tahun aku dalam kelas yang ada nepotisme.Zainab hamid don tetap di sekolah datin sampai aku baca tulisan adiknya fatimah hamid don seorang professor universiti menceritakan jasa arwah kakaknya, Al Fatihah untuk puan zainab. memang banyak jasanya kepada kami semua....zaman kanak2 ku indah di sini, mamak ali jual ais kepal, ore black bubuh extra susu sedap betul. azmi a.n.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.