SK Tok Kah

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Jalan Tok Kah/Jerangau, Kg Tok Kah,
23000 Dungun, Terengganu
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Tok Kah" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Tok Kah sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


sely
04/03/2011 08:36PM
kenanganku di zaman persekolahan
masih ku ingat lagi sewaktu aku belajar di sekolah kebangsaan tok kah...guru2 yang paling aku sayangi seperti cg.Rahim dengan motosikal Yamaha 100nya,cikgu Latif,cikgu Rokiah guru besar Cg.mustafa dan guru2 yang lain..aku menimba ilmu di bangunan kayu sekolah ini yang masih kekal sehingga ke hari ini...kami belajar dengan keadaan yang cukup selesa walaupun tiada kemudahan asas seperti hari ini...aku berharap kerajaan dapat membina bangunan 2 tingkat demi kemudahan generasi yang akan datang...

rita
11/05/2010 10:23PM
Heningnya suasana di situ
Terletak jauh dari bandar. Era 1980an..jalan masih berbatu kasar.Walaupun begitu semangat untuk ke sekolah begitu berkobar-kobar.Guru-guru begitu baik sekali..Cikgu Norjihan, cikgu zamzuri dan cikgu aziz masih kekal dalam ingatanku.Sesekali lalu di situ masih lagi berdiri bangunan kayu..walaupun usang..
Sekiranya ada kemajuan dan kemudahan yang lebih sempurna dan baik...alangkah hebatnya...demi kemajuan dan kejayaan generasi yang akan datang.

lah
25/04/2010 03:27AM
Guru-guru yang pernah berkhidmat di sk tok kah
pada era 1980 an, nama guru seperti ustaz abdul latif ( motor vespa), ustaz yusuf ( sentiasa pakai serban), guru besar ( En. Hutamin ), cikgu kamarulzaman,cikgu asrunizam, dan lain-lain yang pernah berkhidmat di sk tok kah, terima kasih di atas jasa kalian, mendidik kami hingga menjadi orang yang berguna, jasamu tak kan dilupa.. ku doakan agar kalian sentiasa mendapat rahmat dan perlindungan daripada Allah yang Maha Esa. "terima kasih cikgu"

lah
25/04/2010 03:18AM
Sejarah awal sk tok kah
Sekolah ini adalah tersenarai diantara sekolah yang paling awal ditubuhkan di dungun. sebelum jalan kampung tok kah siap lagi, sekolah sudah ada, seingat saya semasa saya di tadika lagi, tahun 1969 sekolah ini sudah ada, agaknya sebelum merdeka pun dah ada kot, satu blok bangunannya masih kekal hingga hari ini yang dianggarkan berusia 50 tahun, namun ia masih lagi digunakan, mohon kepada pihak berwajib agar gantilah bangunan usang ini agar seluruh warga sekolah dapat menggunakan dengan selamat, kawasan tanah lapang di belakang sekolah sangat sesuai untuk dijadikan tapak penambahan bangunan baru yang sesuai...
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.