Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan

Location Map and Contact Details
no map

Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan

Negeri Sembilan Chief Minister's Office
Address:Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan, Tingkat 5, Blok B, Wisma Negeri,
70503 Seremban, Negeri Sembilan
Tel:+606-765 9930
Fax:+606-763 1394
Email:juriyati@sukns.gov.my
Website:http://www.ns.gov.my/mb
Comments

sheila
16/06/2010 11:11PM
I would like to complain about my neighbour's house in seremban 3. My neighbour's address is 69 Taman seremban 3, Jalan Seremban Tiga dua, Nobody lives in the house and the house is filled with termites. I complained to Jabatan Kebersihan , MPS last year 3 June. This year, on 15 June when I passed the house , i was shocked to see that the front door had collapsed. The house is being attacked by termites. The owners are not bothered and we the neighbours have to suffer in silence and wait for our houses to rot.What are the options available to me? Whom can I see to help me with this problem?

vicneswari
09/03/2011 09:38PM
Selamat sejahtera! saya ingin melahirkan rasa kurang puas hati diatas kerjasama pihak mps .Ini kerana pada tanggal 24hb Disember 2010 kawasan belakang rumah kami telah mengalami tanah runtuh. Untuk pengetahuan, alamat rumah saya ialah No 106, Taman Sri Pulai 1,Seremban.kejadian ini telah melibatkan rumah saya dan rumah jiran saya.kami telah membuat aduan berserta gambar kepada pihak MPS.Setelah membuat 3 kali lawatan , hal ini terus didiamkan.Setiap minggu kami follow up hal ini tapi alasan tetap sama iaitu sudah diluluskan tunggu kontraktor.Untuk pengetahuan, tanah runtuh itu melibatkan bawah dapur rumah jiran saya dan diperkarangan pintu belakang rumah saya.Kami mendengar desas desus mengatakan hal ini tidak diambil berat kerana ini adalah kawasan PKR.Adakah ini patut kerana saya sebagai kakitangan kerajaan saya menyokong kerajaan BN.Semakin hari kami terlampau risau kerana sekarang musim hujan, tanah runtuh semakin jadi manakala parit dibelakang dipenuhi tanah runtuh mengakibatkan apabila hujan air diparit naik sampai keatas seperti banjir.tolonglah kami mengatasi masalah ini, kami anak beranak sering risau keselamatan kami.

Zeno Jerome
16/04/2011 10:11AM
Hi My name is Zeno Jerome. Im from Absolute Pest Control Sdn Bhd. My number is 012-6088071. From my experience, if there are active termites in your neighbours house, they will eventually move to your property once they are done with your neighbours house. Call me and I will inspect your house for free and suggest to you the best treatment to not only protect your house but also to get rid of the termites.

Hj Baharudin
30/04/2011 10:20AM
Assalamualaikum wbt,


Saya ingin menyuarakan rasa kurang puas hati dengan bekalan air yang kerap terganggu sejak kebelakangan ini dikawasan perumahan Desa Jati B.Baru Nilai(berhampiran MPN, USIM). Hari ini bekalan air terganggu lagi , sudah 2 kali dalam jangkamasa 1 minggu, alasan masalah pam. Diharap pihak berwajib perlu perihatin dengan masalah ini untuk kesejahteraan rakyat, selari dengan slogan kerajaan - Rakyat didahulukan.

Sekian

Hj.Baharudin Zamzam
Pesara Kerajaan

Badarudin
09/05/2011 09:15PM
Saya ingin mengadu kepada Dato' sebagai Ketua Kerajaan yang
juga terlibat dengan SAINS negeri sembilan. Saya telah mengadu
kepada SPAN brhubung tekanan air rendah di tempat kami
Taman Serting Jaya. Bahau. No.siri aduan kami 325 , 342 kira kira 3 bulan tidak dipedulikan. Kalau bagini lah pemerintahan
BN tanda tanda kekalahan akan sampai ke negeri sembilan.
Kenapa rumah rumah VIP dijaga kebajikan bagitu rapi.

Saya rasa rumah dato' tidak pernah mengalami sebegini. tentu SAINS akan jaga rapi berhuhubung dengan utillitie ini

Deva
29/07/2011 10:25PM
I would like to complaint about poor bus service in Taman Permai 2, Seremban. Its already 20 days the bus didn't turn up and many of the residence are suffering....Many people are relaying on the bus service to go to work and school. I hope the person who is in-charge of this problem to look into this matter. Thank you.

Deva.

Nabila Echul KisstheHeechulelf
29/11/2011 07:57PM
Saya ingin memohon bantuan kewangan pelajaran untuk belajar di universiti selangor.





nabila.

hidayah5096
10/04/2012 12:31PM
salam 1 malaysia.

ADUAN TERHADAP MAJLIS PERBADARAN SEREMBAN(MPS)

10 APRIL 2012
Saya melakukan urusan dengan pihak tabung haji...
kenderaan Saya telah diberi saman oleh pihak mps kerana telah meletakkan motosikal di hadapan bagunan TABUNG HAJI SEREMBAN N.SEMBILAN

Untuk makluman pihak TUAN/PUAN,tempat yg telah saya letak motosikal langsung tidak MENGHALANG LALU LINTAS KENDERAAN...
NO NOTIS KESALAHAN H270006969

Dihadapan tabung haji seremban langsung tiada disediakan tempat meletakkan kenderaan motosikal...!

ADAKAH PIHAK KERAJAAN MERANCANG SECARA BESAR-BESARAN UNTUK MENYAMAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA,dengan cara mencari kesalahan yang tidak boleh diterima akal...?

saya belia muda,SANGAT TIDAK BERPUAS HATI...
SEDIAKAN TEMPAT LETAK MOTOSIKAL...!
HIDUP SAYA BEKERJA BUKAN UNTUK MEMBAYAR SAMAN KEPADA KERAJAAN,,,,,,

SILA FAHAM DENGAN KAMI BELIA MUDA...ADA KESALAHAN YG BOLEH DITERIMA,,,,SAYA TELAH PUN MEMBUAT BAYARAN SAMAN DI MPS...SESUNGGUHNYA SAYA HARAMKAN DUIT YANG SAYA BAGI INI

HASZITA
27/10/2012 11:33AM
SALAM 1 MALAYSIA
ADUAN TERHADAP PEJABAT AGAMA SEREMBAN
24/10/12
Saya melakukan urusan dengan pihak pejabat agama seremban pada hari tersebut jam 0300 petang.Saya ingin memohon sijij cerai dari pejabat tersebut dan saya dimaklumkan sijil tersebut hanya boleh siap dalam tempoh sebulan,saya membuat rayuan diatas budi bicara beliau iaitu seorang pegawai wanita jika boleh dipercepatkan sijil tersebut diatas sebab tarikh pernikahan saya hanya tinggal seminggu tapi yang saya rasa amat kecewa bila pegawai wanita tersebut menjawab begitu biadap dengan megatakan yang sekarang memang ramai yang memohon sijil cerai sebab sekarang MUSIM MEGAWAN. Adakah saya yang datang berurusan ni seekor ANJING KE. Setahu saya perkataan MENGAWAN tu hanya digunakan untuk BINATANG.Saya amat berharap Dato Sri yang amat saya hormati melihat perkara ini dengan serious sebab sepatutnya seorang pegawai yang berhijab mempunyai budi bahasa apabila berurusan dengan orang ramai. Saya amat berpuas hati semasa saya berurusan dengan Majlis Agama Islam di Shah Alam sangat membantu dan berbudi bahasa.Saya malu dan kecewa saya anak kelahiran Negeri Semnbilan diperlakukan sedemikian rupa . terima Kasih Dato

judas
31/03/2013 09:52PM
Assalamualaikum..Aduan Mengenai Projek Jalan Terbengkalai Dari Seremban-K.Pilah
Saya ingin memaklumkan kepada MB N.9 mengenai jalan yang sedang dibuat di Ulu Bendul yang saya dapati sangat lama masa yang diambil untuk disiapkan.
Sepertimana yang kita tahu jalan ini adalah jalan utama bagi pengguna yang mahu ke Timur N,Sembilan.
Tahniah kpada kerajaan telah meluluskan jalan Alternatif ini yang dapat memudahkan pengguna dari menggunakan jalan Bukit Putus..
Tapi persoalannya bilakah akan siap jalan ini kerana pengguna semakin ramai mengikut jalan ini contohnya di K.pilah sebuah pasaraya besar sedang dibina.
Jalan ini pada hari biasa akan sesak ketika pulang waktu bekerja.Dan akan menjadi lebih teruk ketika perayaan atau cuti Umum.jika mengikut jarak perjalanan biasanya Seremban ke Pilah memakan masa 30 min tetapi bolih jadi 2-3 jam...
Didapati ia hanya berpunca di hadapan Ulu Bendul sahaja..Sebelum dan seleas tiada masalah.
Di harap Mb kita pantas bangun menyeleaikan masalah ini kerana Negeri sembilan bukan nya Kuala Lumpur.Rakyat tak perlu menhadap jalan sesak akibat kerja pembinaan yang tidak siap2..Jnganlah buka ruang untuk Rakyat N.Sembilan untuk merungut...Jika ada jln lain takpa.ini adalah satunya jln menghubungkan Seremban-Pilah

Sekian dari pengguna jalan Seremban Pilah Hari2.

tahir
11/06/2013 02:27PM
Assalamualaikum Yang Mulia Dato,

Minta maaf bebanyak Yang Mulia Dato kerana menganggu urusan Dato seharian, tapi saya dah tak ada pilihan tempat nak mengadu.Butiran adalah seperti berikut :-

1. Jalan masuk utama hingga kekawasan pintu pagar rumah tak berturap dan
berlubang, aptah lagi musim hujan, dengan lopak air and lubang laluan
air hujan turun bukit menyukarkan jalan masuk samada kenderaan motor
atau kereta....aduan telah dikuat kepada ketua kampung En Rashid, tapi
tindakan sampai arini, jalan yang bertar, diturap semula sebeleum
pilihanraya baru baru ini...adakah kami ini anak tiri?

2. Bekalan tenaga letrik tiada pun telah dipohon melalui TNB, diarahkan
berjumpa kontaktor Ms Chua..jawapan diberikan sangat mendukacitakan
dengan alasan jalan tak berturap maka bekalan tanaga api tak dapat
diluluskan kerana menyukarkan pengurusan jika ada sebarang masalah.
Yang peliknya, semua jentera kecil TNB guna kenderaan 4 x 4, takkan
tak bole servis kawasan pendalaman ditempat kami..

3. Bekalan air bersih...yang ini lagi sedih sebab beberapa rumah yang ada
di jalan masuk pun terpaksa guna pam elektrik untuk menyedut air kerumah
masing2 sebab tak ada tekanan air...tambahan pulak rumah kami 1km
kedalam tapi tak jauh dari kawasan empangan air...

Yang Mulia Dato,

Dikawasan kami hanya ada 3 buah rumah sahaja yang membutuhkan keperluan
asas tersebut untuk kemudahan kami berladang, jika tidak kawasan
tersebut akan menjadi hutan seperti yang berlaku kepada jiran2 sebelah
kami yang tidak mengusahakan kebun masing2 kerana tiada kemudahan

Dengan ini, kami berharap sangat Yang Mulia Dato dapat melawat
kawasan kami dan memberikan keutamaan dengan menaik tarah semua
keperluan asas seperti yang dijanjikan semasa pilihanraya baru baru
ini. Semuga segala usaha kebajikan Yang Mulia Dato dapat diganjarkan
pahala oleh Allah dan biberkahi hidup Dato selamanya

Wasalam

Yang mengharap

ABU BAKAR
Kampung Seri Emas
Ulu Rokan ( bersebelan Felcra Ulu Rokan)

rekha
29/10/2013 05:53PM
Saya ingin mengadu rasa tak puas hati terhadap Majlis Daerah Tampin.Baru-baru ni saya menbuka bengkel tetapi susah na untuk mendapat lesen.Banyak sangat alasan.Mula-mula pegawai lesen yang bernama Nurul kata permohonan saya ditolak kerana bengkel hanya boleh dibuka di kawasan perindustrian tetapi apabila geran tuan tanah memang tercatat tanah itu tanah PERINDUSTRIAN DAN PERUSAHAAN,dah lain cerita pulak keluar.Kita sebagai rakyat Malaysia susah untuk berniaga tetapi orang asing Pakistan senang pulak mendapat lesen berniaga.Kalau macam ini rakyat Malaysia merempat dan rakyat asing hidup senang di negara kita.

jempol
14/11/2013 11:14AM
y.a.b tok mat
assalamualaikum tok.
sey wakil pemuda KG KUALA JEMPOL nak bersuara tentang anak buah tokmat antaranye:KETUA KG KUALA JEMPOL(URUSLI)
:KETUA CAWANGAN(USTAZ AZIZ)

Kami minta tokmat tukarlah 2orang ni,xdo faedah kt kg sey.lamo jawatan nih dio pogang tp kg kuala jempol mcm tu yo.pemudo minta buat tompat sukan,diam jo xnk uruskan.pemudo minta uruskan untuk penduduk miskin bantuan rumah mesra rakyat atau PPRT,rumah diorang yg dapat dulu rumah mesra rakyat.kami x kisahla diorang dapat rumah,yg marah tu kenapa x tolong orang lain.
Penah kami tanyo ketua kg,bilo nk lotak jawatan?apo jawapan eh,"tunggu sey mati" tak angin tok.diorang ni mmg tak boleh baikla samo pemudo.kami ado buat mensyuarat untuk tukar 2orang nih tp orang tuo2 kg termasuk abah mo omak sey,kesian sobab konal dari mudo tp yg menanggung eh anak2 mudo la.kami kalau buat projek kolam udang,projek kelapo matak,tanam berekar2 datang pon xnk.tahla x fahamla tok tah apo ragam eh.tu pasal ramai ke parti lain kek sobab dio 2 orang nih.
minta jaso tokla tukarla diorang sumo dibawah yb hj Salim nih:tukar KETUO KG KUALA JEMPOL
:tukar KETUO CAWANGAN KG KUALA JEMPOL
:PENGHULU KG KUALA JEMPOL
MAKAN TUNGGU ELAUN JO!

SEKIAN TOKMAT KAMI.ASSALAMUALAIKUM
Please login to submit your comment here.
Share |
More Address
  • Negeri Sembilan
  • Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan