Sekolah Ku / My Schools

Cerita Terkini / Latest Stories

rozy
11/10/2016 09:40AM
hai cikgu...semua yang cikgu sebut nama murid tu kebanyakannya sudah jadi cikgu..mcm petroceli joseph..Emelda Fany..leka apong...tp tidak pasti si Muslie Mairan tu di mana sdh dia sekarang..

chegukapon
03/09/2016 09:45AM
TARIKH: 24 SEPT 2016
MASA : 8.00 PAGI HINGGA 4 PTG

PELBAGAI GERAI JUALAN DAN PAMERAN

SEMUA DIJEMPUT HADIR

muhammad daud
18/08/2016 02:29PM
assalamualaikum warge skbe .rindu skbe ermmm rindu x terucap kepade rakan taulan dn guru guru yng mengajar saye ,jasemu ku kenang wahai guru ku.kepade kawan kawn seperjuangan ku.moge korang bejaye dlm kehidupan didunia dn di akhirat.miss you friend .x lupe jugak sedekah kn alfatihah kepade kawan kite yng bername aminnuddin bin yussof telah menghadap ilahi.

batch 99
muhammad daud bin hamdan
6b(2011)

Barudin
15/08/2016 12:01PM
masa belajar saya ambil sain pertanian..

saya tanam syur kobis..pehhh...gemuk n subur tanaman ku..

Anggeng
14/07/2016 01:22PM
I was at Dragon School from 1977 - 1981. For your information, there will be a reunion dinner for all ex Dragonians/Kolej TAR on 26 Nov 2016 at Imperial Hotel, Kuching. Fees per pax rm80. For more information, contact Paul Kawin, 0168902874

wimwee
07/04/2016 09:25PM
Hanya untuk tanya khabar. Apa khabar warga SK Rantau Panjang , Lanchang ? Kemungkinan semua guru yang bertugas bersama pada tahun 1986 telah pun bertukar sekolah , naik pangkat atau bersara.

wimwee
07/04/2016 09:14PM
Saya berkhidmat disini selama setahun pada tahun 1985. Perkara yang paling diingati ialah jemputan kahwin. Pada "musim kahwin" ni tak perlulah kita guru-guru bujang yang tinggal di stor FELDA atas bukit depan sekolah tu masak untuk tengahari.

wimwee
07/04/2016 09:08PM
Semasa musim durian , duduk di tepi sungai pun boleh dapat durian free ! Ini salah satu perkara manis yang saya lalui semasa berkhidmat di sini pada tahun 86-89. Sungai tu di belakang sekolah. Ramai guru yang duduk di rumah guru yang disediakan di dalam kawasan sekolah

ab. harris
29/03/2016 11:31AM
guru2 yang masih sy ingat ialah cikgu: safri, azman, ramli,aripin sapawi, rubiah shahman, rafeah, abs palakrisnan, ahmad fuad alang, junaidah, mat zin, wan basri,ust khadijah,malek,

sayed
24/02/2016 05:35PM
Dari darjah 1 disini masa tu tinggal di kampong Sembai masuk darjah 4 pindah ke batu tampoi dan masih bersekolah di sini darjah 6 pindah ke Bukit Kening dan tetap bersekolah disini walau pun susah masa tu nak gi sekolah turun bukit kening pas tu naik perahu di jetty sampai seberang jalan kaki kesekolah sejauh 3 batu lebih kurang mas tu lah
sehinggalah tamat belajar di sekolah kertau pada tahun 1973 bermakna saya belajar disekolah kertau selama 6 tahun walau pun duduk di seberang sungai Pahang tetapi tak pindah sekolah
Mula guru besar disekolah itu arwah cikgu zali hinggalah ke arwah cikgu Hashim
Guru yang mengajar saya pada masa itu yang saya masih ingat ya lah cikgu Fatimah mengajar bahasa inggris ustaz Khatib Ali Ustaz Haji Hamid cikgu Jamal Cikgu Mat boya cikgu Ghani cikgi Hamzah Taberi Cikgu Nik Asiah Cikgu Aminah Cikgu Mahmud dan ada lah 2 atau 3 orang guru sementara yang dating mengajar disitu yang nama nya saya dah lupa
Ini lah serba sedikit kenangan saya belajar di sekolah Kertau
Salam hormat dari saya di Tianjin China dan Insyaallah kita jumpa lagi untuk cerita yang lain
Wassalam
Ahli Terkini / Latest Members