SK Batu Kikir

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:Jalan Kuala Pilah-Bahau,
72200 Batu Kikir, Negeri Sembilan
Tel:06-498 1311
Faks:06-498 5404
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Batu Kikir" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Batu Kikir sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


muzbaghifz
12/12/2010 01:21PM
Guruku
Masih kuingat lagi, sewaktu menuntut di sekolah ini, aku merasakan aku tidak menuntut di sini kerana aku sangat suka untuk hadir ke sekolah. Sehingga aku tidak merasakan yang aku sudah enam tahun menuntut di sini. Kerana di situ, ramai guru dan rakan yang menyokong kehadiran aku di sana. Aku sangat gembira. Lalu curahan dokongan itu telah menyuburkan semangat aku untuk terus belajar bersungguh-sungguh.

Ketika di darjah lima, aku telah dilantik menjadi pengawas. Aku sangat gembira. Pakaian biru itu sudah menjadi pakaian idamanku semenjak aku mula-mula masuk ke sekolah ini lagi. Terima kasih cikgu kerana beri saya peluang !

Pada tahun berikutnya pula, aku telah dilantik menjadi penolong ketua pengawas. Aku sangat terperanjat. Sedangkan kawan-kawanku yang lebih lama pengalaman menjadi pengawas pun tidak dilantik, inikan pula aku yang baru setahun. Tapi, apakan daya, Allah telah memilihku melalui ilham para guruku. Terima kasih cikgu kerana mengajar saya erti kepemimpinan dalam diri!

Akhirnya, kemuncak kejayaan pengajian rendah ini telah kucapai dengan pencapaian 5A dalam UPSR, berkat kesungguhan dan kesabaran guruku yang sanggup berkorban tenaga dan masa demi kecemerlangan anak muridnya. Terima kasih cikgu ! Di akhir hari persekolahan, aku telah dianugerahkan Tokoh Pelajar. Segala puji bagi Allah, terima kasih cikgu!

Setelah aku masuk ke pentas menengah, baru aku terasa betapa pentingnya apa yang telah aku pelajari di sekolah rendah. Aku mula merindui zaman itu. Tapi, perkataan Imam Al-Ghazali telah menyentapku, "Sesungguhnya yang paling jauh ialah masa yang telah lalu, kamu tak mungkin akan mencapainya". Lantaran itu, aku kuatkan lagi semangatku dalam pembelajaran ilmu Allah ini. Akhirnya PMR ku telah berjaya kucapai dengan keputusan 9A dan SPM juga 9A. Alhamdulillah..
Di sekolah rendah inilah detik permulaan bagiku untuk mencipta kejayaan demi kejayaan. Terima kasih cikgu!

Ingatlah wahai adik-adikku sekalian,
Belajarlah dengan tekun,
Agar ilmu di dadamu tidak menjadi pegun,
Kuatkan azammu dalam apa-apa perkara pun,
Dan berdolah kepada Allah Yang Maha Pengampun,
Kerana Allah lah yang memberi kejayaan kepada kita tanpa bantuan sesiapapun.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.