SK LKTP Ulu Jempol

Sekolah Kebangsaan LKTP Ulu Jempol sekitar tahun 60an masa tu hanya 1 blok bangunan separuh batu dan kayu dengan sebuah kantin sekolah. aku bersekolah disini dari tahun 1967 hingga 1971 dari darjah 1 hingga darjah 6. Disini lah aku dibentuk sebagai seorang pelajar sehingga lah aku menjejaki sekolah menengah. Masa tu seingat aku Guru Besar adalah Cikgu Abd Mutalib, dan guru yang aku masih ingat adalah cikgu Rashid. Semasa aku masih bersekolah menengah dan meningkat remaja ( belia ) masih lagi berkunjung kesekolah ini. Dan sebahagian dari guru-guru yang join kelab belia felda UJ yang aku kenali, cikgu Abu Samah dah balik melaka, cikgu Abd Aziz dan cikgu Ishak dah balik ke kedah kini telah menjawat jawatan selaku Pengetua di salah sebuah sekolah di daerah Yan Kedah. Sekalung tahniah kepada semua guru-guru yang telah menabur bakti disekolah ini dan sanggup tinggal di kawasan pendalaman. Sehingga kini sebahagian bekas murid sekolah ini telah menjawat jawatan tinggi dalam perkhidmatan. Ada diantaranya menjadi Pengurus Bank, Pengetua , guru-guru serta pelbagai jawatan lagi. Dari masa kesemasa sekolah ini dah bertambah besar, ada sebahagian blok bangunan sekolah ini adalah dibina oleh arwah ayahandaku, dan kami anak beranak telah mencurah khidmat bakti kami terhadap sekolah ini. Bagi yang masih ingat tentu mereka kenal dengan aku. Ayahanda ku dikenali sebagai Pok Pin tukang ( Ariffin Tukang ). dan arwah adik aku dikenali dengan gelaran Pian Foreman dan pernah menjawat jawatan Pengerusi Belia Pembangunan Felda Ulu Jempol. Syabas dan tahniah juga kepada pengelola ruangan ini. Terima Kasih dari ku Mat Jora ( Md Zahari )Kuantan Pahang.
Peta Lokasi dan Alamat
no map
Alamat:Felda Ulu Jempol,
26400 Bandar Jengka, Pahang
Tel:09-213 1589
Faks:09-213 1589
Pengumuman

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK LKTP Ulu Jempol" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK LKTP Ulu Jempol sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Achiq87
21/05/2010 10:23AM
mat noor
ni cerita paling kelakar bagi aku... waktu 2 kitorang kat sekolah agama...gi awal...pastu ada sorang mamat ni nama dia mat noor tetiba nak mengejar students kat sekolah 2...kitorang lari la....mmg x ingat dunia...takut sangat2....seingat aku dia kejar budak pompuan je.... nyorok aku dalam kelas.....dengar citer dia ada mental prob sket...da reda 2 baru aku keluar....

Achiq87
21/05/2010 10:19AM
pergi lubuk yu
pernah satu hari tu aku n kawan2 nak gi lubuk yu.... kitorang ikut jalan ladang... pastu tetiba budak laki sorang dari kawan kitorang 2 mengamuk..xtau la pasal apa...huhuhu...then,apa lagi....lari la kitorang....terus x jadi pergi.....

Achiq87
21/05/2010 10:15AM
Pengalaman Kena Denda
Dulu aku selalu kena denda sebab xsiap kerja rumah....hahaha...kena berdiri kat luar lak 2....waktu 2 time cikgu huda ad- din.....semua sebab aku malas nak buat keje.... tapi sekarang da rajin...cuma tulisan jadi x lawa sebab malas nak menulis la.....
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.