SK Perpat

Peta Lokasi dan Alamat
Alamat:D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil,
95400 Saratok, Sarawak
Pengumuman
Tukang masaknye nak pindah..insyaAllah..huhuhu
Kak Ina - 2010-12-14 11:15:36

Sila masukkan pengumuman mengenai "SK Perpat" (maksimum 200 huruf).

Masih Ku Ingat ...

Ruangan ini hanya untuk cerita mengenai pengalaman belajar, mengajar atau melawat ke SK Perpat sahaja. Cerita berunsur kebencian, politik, boleh menyinggung perasaan individu atau kumpulan yang lain dan lain-lain perkara yang tidak sihat tidak dibenarkan di sini.


Kak Ina
14/12/2010 11:11AM
PEMBANTU AM RENDAH(ASRAMA) GRED N1 di SK PERPAT
Askum..

Bertemu kembali. MARINA BT YUSUF, PEMBANTU AM RENDAH(ASRAMA)N1 di SK PERPAT sejak 16 JULAI 2006 sehingga kini. Aku bekas PEMBANTU GURU PRA SEKOLAH di SK ABG MOH SESANG 2004-2006 yg mana jawatan tersebut kini dikenali sebagai PEMBANTU PENGURUSAN MURID(PPM)-Pra Sekolah/Asrama.

Aku masih ingat lagi..untuk menuju ke destinasi sekolah kedua tempatku bertuhas ini, transportnya ialah perahu tambang yang agak besar dari warf Kabong. Perjalanan melalui sungai ini mengambil masa kira2 2 jam. Setiap hari Ahad, kami akan berkumpul di warf Kabong untuk bertolak bersama2 dengan guru & staf lain ke sekolah. Sementara menunggu air pasang(kadang2 surut), kami akan menjamu selera di restoran yang terletak di warf Kabong tersebut. Kena makan untuk bekalan sepanjang perjalanan. Ada juga yang membawa bekal untuk dimakan di dalam perahu tambang yang agak besar itu milik Wo Ramli tersebut..hehe..

Kira-kira setahun saja aku sempat menggunakan transport air itu. Ada transformasi yang sedang berlaku di Perpat iaitu kami sudah dapat menggunakan jalan darat yang digunakan oleh petani2 yang hampir dengan SK Lubok Nibong. Jadi, tidak perlu lagi drive ke Kabong lagi. Terus saja menggunakan jalan Nyabor-Sesang-Kaba. Tapi, tak sampai la ke Kaba terus. Turn right, you'll see the sign board called "TAPAK PESTA BERAS WANGI",then you'll find the way to go to SK Lubok Nibong & SK Perpat. Tapi, untuk menuju ke SK Perpat, kena menyeberang sungai yang agak besar seperti LAUT..huhu..tambang perahu pula RM1. Pergi balik, RM2 laa..huhu.. Kereta ditinggalkan di seberang. Ada yang menggunakan parking berbayar..ada pula yang tidak. Kesian tengok kereta yang shining akhirnya jadi tak shining lagi dek air/angin laut..huhu..

Pengalaman pahit manis hampir 5 tahun di SK Perpat banyak mengajarku tentang erti hidup yang penuh hitam putih..namun hitam putih kehidupan,sendirilah yang menentukan..huhu..

Kini aku memohon untuk transfer ke SK Nanga Drau yang lebih dekat dengan pekan Saratok, my own hometown..huhu..insyaAllah, kalau line clear, tahun 2011 aku akan menjadi one of them(SK Nanga Drau). Harap2 tahun baru, di tempat baru, dengan azam baru, aku dapat membina hidup baru yang lebih efektif & fantastik..insyaAllah..AMIN.
Sila login untuk menghantar cerita anda.
Free Subscription
Education related businesses such as:
  • tuition centres
  • home tuition
  • music class
  • dancing class
  • taekwando class
  • kindergartens
  • or any related categories
are encourage to subscribe the FREE listing here.